вівторок, 20 жовтня 2015 р.

Відкритий урок ГКП

Тема уроку:”Технологія монтажу простих  каркасів гіпсокартонних перегородок” 





                 


              
План  уроку

Спеціальність : ‘’Монтажник гіпсокартонних конструкцій ”,  Штукатур “.

Група: ГП-20
Тема програми :   Монтаж простих каркасів гіпсокартонних систем
Тема уроку : Технологія  монтажу простих каркасів гіпсокартонних перегородок .
Мета уроку:
      навчальна: удосконалювати вміння по виконанню простих операцій та          
                         складних  робіт   до придбання автоматизму у діях учнів при
                         улаштуванні металевих  каркасів простих    перегородок.
      розвиваюча:  розвити логічність та аналітичність мислення, здатність  планувати свою роботу;самостійність,творчість,економічність та акуратність при роботі з матеріалами.
      виховна: виховати любов до праці, бережне відношення до інструментів та матеріалів, виховати вміння працювати в колективі та почуття відповідальності за якість виконаних робіт.
Тип уроку: урок виконання простих комплексних робіт.
Вид уроку: урок комплексні роботи.
Методи навчання, прийоми: демонстрація вправ, самостійна робота учнів,пробне виконання прийомів робіт ,опитування.
Дидактичне забезпечення: стенди, інструкційно – технологічні карти,тести.
Матеріально – технічне забезпечення: набір інструменту та пристроїв для
улаштування гіпсокартонних конструкцій:рівень, відбивний шнур, шуроповерт ,ножиці, пилка, для ГКП ,рашпіль, кромковий рубанок, ніж , рулетка , трикутник металевий , правило ,,детальні листи,
 висок , перфоратор , олівець , просікач , саморізи  LN 3.5*9,саморізи 3,5*25, дюбель К 6*40,профілі UW,CW, пружна стрічна, ГКП,розкрійний стіл.
Міжпредметні зв’язки: Технологія монтажу гіпсокартонних конструкцій,  охорона праці «загальні правила безпеки праці монтажника гіпсокартонних конструкцій при  роботі з електрифікованим інструментом»,Матеріалознавство.

Методична мета:  оптимальне  поєднання методів, засобів навчання з метою вдосконалення знань та практичних умінь учнів 

ХІД УРОКУ

Організаційний час __5__ хвилин.
1.  Перевірка явки учнів на заняття.
2.  Перевірка зовнішнього вигляду учнів та готовності їх до заняття.
Вступний інструктаж __40__ хвилин.
1. Актуалізація знань, умінь і навичок:
а) аналіз виробничої ситуації ;
   б) з’ясування рівня знань - опитування  учнів по пройденому матеріалу:
1. Однією  з  складових  комплексних  систем”Кнауф”  є  каркаси  для
гіпсокартонних систем,дайте визначення що таке каркас?
  Каркаси являють собою плоску або просторову конструкцію з шарнірним або жорстким  з`єднанням  елементів,  з  яких він складається(балок, стояків, ригелів).
2.Як поділяються каркаси за призначенням?  стельові, перегородочні, пристінні.
За матеріалом– металеві та дерев'яні. Дерев’яні  каркаси найчастіше виконують в
приміщеннях зі зниженими вимогами до пожежної безпеки
3.Як металеві  елементи  каркасу  розрізняються  за  типами  перерізів  та
призначенням ?UD,CD,UW,CW,LW.
4.Які розміри профілів ви знаєте?UD 28*27,CD60*27,UW50*40*0,6,CW50*50*0,6(50,75,100)
5. Які типи ГКП ви знаєте і як їх правильно складувати та зберігати?
Найменування
типу плити
Колір паперу
лицьова сторона
Колір паперу тильна
сторона

Колір штемпеля на
тильній стороні
Стандартний ГКП
світло-сірий
сірий

світло-сірий темно-сірий
синій
Вогнестійкий
ГКПО
сірий

темно-сірий
червоний
Вологостійкий
ГКПВ
зелений
зелено-сірий
синій
Вогнестійкий і
вологостійкий
ГКПВ
сірий


темно-сірий
синій-червоний



2.  Цільова настанова:
а) повідомити тему програми та тему уроку;
б) повідомити мету уроку;
в) мотивація навчальної діяльності роботи учнів.
-         На сьогодні завдяки новим будівельним технологіям можна не лише швидко й ефективно оформляти інтер'єри споруджуваних та реконструйо­ваних об'єктів з використанням гіпсокартонних плит, а й так само швидко і легко перепланувати внутрішні об'єми існуючих будівель в залежності від зміни умов експлуатації. Сучасний будівельник повинен виконувати роботи з використанням нових високоефективних матеріалів, інструментів та пристроїв. Адже підготовка конкурентноспроможних на ринку праці робітників залежить від оволодіння ними прогресивними технологіями.

3.  Формування нових трудових прийомів, пояснення нового матеріалу за планом.
Хочу нагадати вам, що гіпсокартонні перегородки "Кнауф" є конструкціями внутрішніх стін поелементного збирання, які можуть застосовуватися в різних будинках і спорудах з сухим, нормальним і вологим режимом для реалізації будь-яких планувальних рішень.  Гіпсокартонні перегородки мають ряд переваг перед традиційними:
-    Висока швидкість монтажу;
-    Мінімалізація  «мокрого» процесу;
-   Ідеальні рівні поверхні під відробку при мінімальних трудозатрат;
      -   Мала вага – 25 – 50 кг/м²;
      -  Високі показники звуко- та пожежної ізоляції;
       - Наявність порожнини для скритого монтажа комунікацій. 

Гіпсокартонні комплектні системи перегородок являють собою стінові конструкції, до складу яких входять:

-         металеві напрямні профілі (UW), що закріплюються до міжповерхових перекриттів будинку за допомогою шурупів і дюбелів (з кроком не більше 1 м);

-         металеві стояки з профілю (CW), які з'єднуються з напрямними профілями і утворюють разом з ними єдиний каркас;

-         гіпсокартонні плити, які закріплюються шурупами-саморізами до металевого каркасу; різні модульні елементи (дверні коробки, дверні блоки, універсальні опорні стояки, траверси, несучі стояки сантехобладнання або блоки для його монтажу, напрямні для кріплення труб).

Сьогодні на уроці ми з вами зробимо гіпсокартонну перегородку на металевому каркасі.
                                 Послідовність монтажу:
Розмітка. За допомогою шнура задають проектне положення перегородок на підлозі. Розмічають положення дверних прорізів. Потім за допомогою виска и шнура переносять вісь на прилеглі стіни та стелю.

Монтаж направляючого профілю UW. На тильну сторону направляючих профілей UW  наклеюють звукоізоляційну плівку.
 Потім кріплять їх по осям до підлоги та стелі. Кріплять направляючий профіль  пластмасовими дюбелями з шурупами 6 Х 40,    6 Х 60  або  8 Х 60  мм. Шаг дюбелів  - не більше 1000 мм, але не менше трьох штук на відрізок UW – профілю любої довжини.

Монтаж стійкових профілів CW . Встановити в проектне положення та закріпити до несучих стін приміщення дюбелями стоякові профілі CW (кількість точок кріплення не менше 3, відстань кріпильних елементів між собою не більше 1 м). Профілі – стійки CW вставляють спочатку в нижній, потім в верхній UW – профілі.
встановити в проектне положення та закріпити стоякові профілі каркаса в направляючих профілях методом просічки з відгином або шурупами-саморізами з кроком 1 м.
 У випадку коли висота перегородки більша за довжину ГКП, в місцях їх стикування встановити горизонтальні перемички з металевих UW або CW профілів з розбіжкою стиків ГКП відносно одна від другої по вертикалі, при цьому торцеві кромки ГКП в місцях стикування повинні мати фаски.
(Доступність викладання нового матеріалу відтворюється шляхом показних прийомів майстром.)

Перша сторона.  Обшивку починають з ГКЛ повної ширини – 1200 мм. Для кріплення листів використовуються  саморізи по металу TN довжиною 25 мм з шагом 250мм.
Питання до групи:
-         Скільки необхідно саморізів на 1м²гіпсокартонної плити ?

Ізоляція. Після обшивки одної із сторін вкладають шар  мінеральної або скловати необхідної товщини.
 Друга сторона.  Вертикальні шви між ГКЛ зміщують на один шаг CW – профілів ( 600 мм) по відношенню першої сторони. Таким чином, монтаж починається з ГКЛ половинної ширини – 600 мм.
а) показати готові вироби (деталі), зразки, еталони : Фрагмент металевого каркаса ,фрагмент перегородки W111,W112
б) розповісти про значення даної роботи для освоєння професії : для подальшої праці на виробництві
 в) розповісти, куди підуть деталі та яке значення вони мають для виробництва :для монтажу простої перегордки
 г) розібрати креслення, технічні вимоги (звернути увагу на сурове дотримання вимог креслення та технічних умов);
 д) розповісти про інструмент, пристосування, обладнання, застосованих при виготовленні деталі;
є) показати прийоми роботи (в робочому та уповільненому темпі);
ж) розповісти про самоконтроль в процесі виконання роботи;
з) розповісти про раціональну організацію робочого місця.
4.        Розповісти про правила охорони праці. Особливу увагу звернути на наступні питання:
1.  При  виконанні  даних  робіт  оберігати  руки,  очі  від  попадання  бруду,  пилу,  мати
спецодяг, спецвзуття, рукавиці, захисні окуляри, обов’язково– головний убір
2.Дотримуватись загальних вимог безпеки, виконуючи роботи на висоті.
3.  Оберігати  себе  і  колег  від  дії  гострих  шурупів-саморізів,  не  тримати  їх  у  кишенях  і  не кидати під ноги.
4.  Правильно користуватись з  електроінструментом ,
дотримуватись загальних вимог електробезпеки.
  5.Роботи виконувати при достатній освітленості приміщення.
  6.Організація робочого місця.
5.        Застерегти від браку в роботі, розповісти про види браку та типові
помилки (вказати на види браку та типові помилки)
1.  Підібрані неякісні матеріали(шурупи і ГКЛ).
2.  Порушені технологічні відстані між шурупами,дюбелями.
3.  Неякісно закручені шурупи(недокручені, перекручені, під різними кутами).
4.  Порушене розташування шурупів у сусідніх гіпсокартонних листах.
5.  Незамінені деформовані шурупи.
6.  Пошкоджена обшивка гіпсокартонних листів.
7 . Неправильна розмітка,порушена послідовність монтажу.
6.        З’ясування рівня засвоювання учнями навчального матеріалу, теми уроку з наступних питань:
1.  Які  вимоги  до  поверхоні  стін-основ  
та температурний режим приміщення?
2.  Як роблять обмір приміщення?
3.  Які  матеріали  вигідніше  використовувати  при  влаштуванні  перегородочних  каркасів?
4.  Як монтують напрямні профілі UW?
5.  Як монтують основні елементи CW?
6.  Які вимоги до елементів каркасів ?
7.  Чим відрізняється каркас перегородки від каркасу стіни?
8.  Чи впливає розміщення стояків каркасу на якість кріплення гіпсокартонних листів і як?
9.  Які інструменти використовують для монтажу каркасів гіпсокартонних стін?
10 .З якою метою на напрямні й стоякові профілі каркаса встановлюють на поліуретанову самоклейну стрічку.
7.        Повідомити норми часу, видати роботи учням.
Вправи, самостійні роботи та поточний інструктаж   __4.5__ години.
Вправи :Зробити обмір ,приміщення зробити ,розмітку зробити монтаж        металевого каркасу та кріплення ГКП до каркасу.
Цільові обходи робочих місць учнів:
1. Обхід - перевірка утримування робочих місць, налагоджування обладнання.
2.     Обхід - перевірка правильності виконання трудових прийомів.
3.     Обхід - перевірка дотримання правил техніки безпеки.
4 .Обхід - перевірка індивідуальна допомога учням.
4. Обхід - перевірка повторний показ при потребі.
6.  Обхід- заохочувати учнів до творчого, раціонального підходу до виконання завдань.

Заключний інструктаж _30__ хвилин.
1.     Підвести підсумки роботи кожного учня за день.
2.     Повідомити оцінку роботи кожного учня.
3.     Відмітити, хто із учнів добився кращих результатів.
4.     Розібрати найбільш характерні недоліки в роботі учнів.
5. Домашнє завдання: Вчити конспект, література Старченко  О.Ю.
Д .В .Гулін  „Технології сухого будівництва”,                                    Остапченко Т. Є. „Технології  сухого  будівництва”,

8. Прибирання робочих місць, огляд обладнання __15_ хвилин.


Немає коментарів:

Дописати коментар